undrar vart man ska ta vägen.


idag är dagen när sommaren står och väger
undrar vart den ska ta vägen
undrar om den redan ska ge upp för höst.

samma tankar rör sig även här,
jag undrar vad det är värt,
att kämpa och stå emot.

varför nöjer inte också du dig?
varför söker inte du dig
till nånting med säker vinst?

minst ettusen gånger, i ettusen sånger
har jag lyssnat efter ett svar.
minst ettusen gånger, i ettusen sånger
undrade jag vart du var.

men allting händer en sista gång
livet är sånt,
man undrar när det ska bli
och så blev det nyss.

rörelsen och farten
jag fick smak för den
där har du orsaken
till allt som hänt.

vidare vidare, utan vidare
nyhetens behag den älskar jag.
jag vet, jag är svag.

vidare vidare, utan vidare
nyhetens behag där fastnade jag.

idag är dagen då sommaren står och väger
undrar vart den ska ta vägen
om den redan ska ge upp för höst.

samma tankar rör sig även här.
jag önskar att jag var
nån annan än den jag är.

Kommentarer
Postat av: djustd

Fin blogg du har! :)

Postat av: sarita

bra text det där, skrivit den själv?

2010-02-22 @ 01:08:18
URL: http://zcara.blogg.se/
Postat av: dimalim

bra dikt

2010-02-22 @ 01:31:09
URL: http://dimalimsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback