nu får du ta det lugnt.



jag är mitt egna fängelse. det är därför jag är nöjd var jag än är. inget spelar någon roll. det är därför jag kan börja om överallt och kalla alla platser för hemma. jag är inlåst i mitt egna fängelse. svårare än så är inte förklaringen. men betydligt svårare är det att förstå. att hantera. ta hand om.

jag mår bättre nu. jag tror att jag mår bättre. ni tror att jag mår bättre. ni vill att jag ska må bättre och ni märker ingen skillnad och därför gör jag det. mår bättre. för er. allting jag gör är för någon annans skull. annars kanske jag skulle såra någon. och det vet ju vi alla att ingen gillar. ingenting vackert biter. det kommer och går lika snabbt. jag mår mindre nu. därför är det bättre. det har uppstått en hejd. men jag vet inte om det är något tacksamt.

allting handlar om anpassning. om man kunde skriva upp sånt i meritlistor hade jag haft en milslång lista. och jag vet inte hur jag ändrar på mig. för visst är det så. hur man än vrider och vänder på det. det är jag som måste ändras på. om jag inte vill leva resten av mitt liv såhär. det vill jag inte. jag vill kunna skriva igen. jag vill vara nöjd med min musik. jag vill vila i vetskapen om att allting kommer lösa sig. jag vill kunna jobba och tjäna pengar. jag vill en massa saker.

jag är mitt egna fängelse. och för er skull så mår jag bättre. även om jag inte själv vet om det än.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

vad kul att du kommer till umeå! och tack för att du finns. love you <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback