IN THE BLINK OF AN EYE

106872-67
NOW I KNOW LOVE CAN TURN TO HATE IN THE BLINK OF AN EYE
WHEN YOUR CURTAIN FELL, HEAVEN TURNED TO HELL
 
           let's write something down:
allt kommer på en och samma gång. försöker vara tyst. ingen får höra eller jo okej. du får. men bara du. ingen annan får veta allt han sagt. det känns som nålar i mig. så säg att du vill förstå. mena det. gråt. med mig. säg att jag borde förstått det här tidigare. kalla mig dum. påminn mig om bortslösad tid. så att jag lär mig. så att jag springer fortare. som om han vore bakom hela tiden. kalla mig dum så att jag lär mig. slå mig. hårt. gul bil. gråt.
- men han är liksom fast här inuti.
- du borde spy upp honom.
- alla små delar som jag andats in?
- ja, allt.
 

jag gråter aldrig inför folk. aldrig på stan. på bussen. någonstans ute. aldrig utom idag. hela vägen hem. satte mig ner för att andas. syrebrist. jag vill vara levande begravd hellre än det här. stegen är så tunga. jag går alltid hem och din lukt sitter fast i håret. svårt att andas. igen. det rasar vatten från mina ögon. försök dra djupa andetag snälla bara försök. kan inte. ingen får veta. för ingen förstår. alla frågar varför? jag med. alla frågar varför.

ibland kan man inte stänga av melodin i huvudet. så frustrerande. släpper aldrig. bara "varför?" hela tiden. och klump i halsen. dålig vana. man borde få en paus. släpp. snälla bara släpp. jag ska gå och låsa om mig för det är så fint när det klickar. låset. så man kan andas. sen bultar det på dörren. som i hjärtat. håll händerna i styr. styr rätt håll. man kan gå sönder. jag borde dricka mer än vatten men jag tänder paketets sista cigarett och kommer till balkongen.
- ge dig.
- jag ger dig allt jag har.
- ge dig.
- jag ger mig.


kvicksand är ett så irriterande fenomen. man bara sjunker. inte sjunger. sjunker. ord betyder så mycket. trots någons händer runt min hals. trots syrebristen. om någon minut tar det slut. och vi vet det så väl. sen. helt plötsligt sover man på en blå kudde. precis som hon före. och hon före henne. skratta åt det. kom igen skratta. det är så roligt att jag lever. jag var hans halva kärlek. hela jag är halv.

man borde pratat med någon. det finns så mycket att berätta. fast det mesta är förträngt. och så få ord också. som något så enkelt som hej. sen var jag fast. kan det vara så? det borde inte vara så lätt att fastna. sen få tuggummi under skorna. så irriterande. sen skrek någon av oss. jag kommer inte ihåg allt. vi åkte ner för backen. kundvagnar låter så mycket. han sprang. alla sprang. jag borde också gjort det.

kom. kom så går vi. håll handen så slipper du koppel. sluta. sluta slå. ibland förstår man inte vad man gör för fel när alla tittar från alla hörn. men tyst. allt kan gå sönder. kom så går vi.
- är hon sötare än mig?
-  det vet du att hon är. smalare också.
- det kunde jag räknat ut.
-  ja, inte hittar jag vilket skräp som helst..
- kanske inte. men kom så går vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback