IT MAKES NO SENSE TO ME

lonesome
               500215 - 070521

Jag ville hålla kvar dig. Vill fortfarande. Hur kan saker och ting bli så svåra att hantera även om man på något sätt är förberedd? Kanske måste man vara äldre, mer vis, för att förstå att det inte gör någon skillnad hur många tårar som faller. Sen acceptera det. Lägga det i en låda för att vila. Jag kan inte. Jag ville hålla kvar dig.

Det känns som att du varit borta så länge. Även om det hände för två dagar sedan. Det känns som att du aldrig andats i närheten av mig trots dom arton åren vi spenderat på samma ställe. Trots att du har hållit mina händer. Det räcker inte till. Så många platser vi inte åkt till ännu. Jag har inte stått på dina tår och lärt mig rätt steg i dansen. Ta tillbaks orden så att vi kan börja om för som det är nu så finns ingenting alls. Restart. Vi kan byta väg om det är ett måste. Kom bara tillbaks och håll mitt hjärta ovanför vattenytan.

Inga ord räcker till. Ingenstans att stå. Men jag sitter kvar och ser dig gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback