It's sometimes just like sleeping

vår och dynamit

image26

och jag har tagit ledigt
från mitt deltidsjobb
bara för att höra dig säga
allt
du vill säga
och för att kanske krama om
dig ifall det skulle behövas

så du skulle bara
våga
backa ur nu när jag
sprungit ända hit bara för
att bussarna inte
går hit längre
precis som du inte går
till mig


om du säger något som
att du inte behöver mig längre
eller inte känner mig längre
som förr
så går jag sönder det vet du
väl? visst gör du det?

HERREGUD SÄG ATT DU SER PÅ MIG
ATT JAG SPRÄNGS NÄR DU GRÅTER
FÖR ATT JAG INTE SAGT FÖRLÅT
I TID
DEN HÄR GÅNGEN HELLER
och när du går
så sprängs jag lite mer

ja,
det är splitter överallt
vårsplitter och fåglar
som sjunger i huvudet på folk
men snö på marken
där vi står

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vet inte riktigt men jag tror att jag vill gråta nu.

2007-04-10 @ 13:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback