Maybe this time it will bleed until I'm free

ego

dagens klädsel:
pyjamasbyxor, en grå tröja från pappas företag och palestinasjalen.
dagens smink: ingenting alls.
dagens frisyr: otvättat, platt, fettigt hår som är i kris när det gäller färgning.
dagens händelse: att jag slapp körlektionen och blodproven.
dagens låt: patrics ripoff  "rotunda martin".
dagens vill ha: halstabletter och spelningar.
dagens sjuka: ryggen och nacken gör ont. huvudet också. halsen är trasig och bihålorna värker.
dagens saknad: henrik.
dagens uppoffring:  kliva upp överhuvudtaget. det är väl det jobbigaste jag gjort idag.
dagens humör: ungefär som en dvärg som fått skägget överkört av en bil och fastnat i fälgarna på vägen.
dagens godis: kakor. uäääääääääääääh.
dagens favorit: att vi kommit en bit på hitlåten.

ikväll är det en dokumentär på trean som jag kommer dö när jag ser, och saken är den att jag vet att jag inte kommer kunna låta bli heller för den delen. har nog aldrig känt mig äckligare än jag gör idag så det passar ju bra med den dokumentären ikväll. så kanske man skärper till sig liksom.

i helgen drar jag till min bror och kanske kör lite skoter med pojkarna, norrlänning som jag är. beror iof ganska mycket på hur frisk jag kommer att vara. kanske inte jättebra om jag hostar sönder mig själv och åker skoter. på fredag kommer gamla vänner från uppsala hit och ska tydligen hälsa på pappa på sjukhuset och mig och mamma här hemma, så man får väl klä upp sig då. haha. ja, åtminstone mer än jag har gjort idag. det står svart hårfärg i vårat badrumsskåp, frågan är om jag ska ha svart eller nåt annat.

och nu till dagens funderingar:
1. är folk glada/pigga för att dom har en sysselsättning eller har folk sysselsättningar för att dom är glada/pigga och orkar med det?
2. blir man glad för att man har mycket att tänka på eller tänker man mycket för att lura sig själv att man är glad?
3. skulle det vara värt att stänga av alla känslor under ett år eller skulle det vara mer värt att känna allt man känner under ett liv - på ett år?

mina svar: 1. dom har sysselsättningar för att dom orkar. 2. man lurar sig själv genom att låta bli att tänka på måendet.  3. lätt värt att stänga av. 

nu ska jag kolla på tv och mysa med mina tjocksockar och hosta ögonen ur mig igen. RÅPEPP!! care to join me?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback