The sleepingpills won't save me and the medicine makes it worse

quietheart


egentligen tycker jag inte
att det är rätt att du skriker på mig 
även när jag inte har gjort något som
kan ha gjort dig upprörd och
egentligen tycker jag inte
att det borde gå ut över mig
om du är trött
eller ledsen
eller arg
över saker som händer runtomkring dig för
du gör mig trött
och ledsen
och arg
också ska det vara så?

egentligen känns det som att
jag borde säga ifrån
riktigt på skarpen någon gång
så att du förstår för
egentligen känns det som att
du borde säga förlåt
riktigt ärligt med tårar någon gång
så att jag förstår för

egentligen tycker jag inte
att det är rätt att du skriker på mig 
även när jag inte har gjort något som
kan ha gjort dig upprörd och
egentligen tycker jag inte
att allt borde gå ut över mig

men om det får dig att må bättre så

tycker jag fortfarande inte att du har någon rätt i världen
att skylla mig för ditt liv som inte blev som du hade tänkt dig
att du inte reste runt
till soliga bahamas med kjolar och sugrör
är inte mitt fel och även om det får dig
att må bättre kanske till och med
känns det riktigt bra när du får vara
högsta hönset
bara för en dag över mig och känna att du är så
stark
när du bara ignorerar mig och går

så tycker jag fortfarande inte
att du har någon rätt i världen

och nu känns det som att
jag ska säga ifrån
riktigt på skarpen
så att du förstår
och nu känns det som att
du borde säga förlåt
riktigt ärligt med tårar
så att jag förstår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback