I'M ONLY A STEP BEHIND YOU

baby kiaran

allmän lycka:
minibuss med bandet och festivalspelningar.
omtanke. mitt i natten-samtal om alldeles för djupa saker.
ordleken på väg till nästa spelning. mattes zooblandning.
daniels sleepwalk till krogen utan skor. det ihållande ruset.
allt jubel. skratt. att sitta i gräs. rökpauser var femte minut. 
sömnbrist. att festa omåttligt i en hyrbil. samhörigheten.
en liten vinflaska för en liten lotta. bra ljudtekniker. 
skratt igen. lyckade spelningar. uppskattningen. 
helt enkelt att vara med i de bästa banden.

jag saknar er killar. simon, daniel, jimmy, matte, linus, joi, oskar, kristian, johan, alla. trästock var brilliant. mer kan jag inte säga. kan inte förklara hur tomt det var att vakna i sin egen säng, ensam och tom. inget skratt någonstans. ingen kärlek någonstans. ge mig en tamburin att slå mot benet en gång till, ge mig lackskorna att dansa i. låt mig sjunga med backtracks för första gången, igen, igen igen. häll tillbaks vinet i flaskorna och låt det drickas igen.

låt saknaden lägga sig. men låt minnena stanna kvar. för allt i världen. otroligt fin helg med oroligt fina människor, kan det bli bättre än så? publik ända bort till ingången, fotografer överallt, tidningsintervjuer, instrument att bära, bandlekar att leka, minibussar att festa i, låtlistor att skriva, promenader att gå, scrubsavsnitt mitt i natten, flugjagande, tårar, piratsånger, människor att tycka om. det kan inte bli bättre än så.

snart kommer vi igen. miniturné - here i come.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback